شرکت غرفه سازی رایکا

غرفه سازی نمایشگاهی,ساخت غرفه نمایشگاهی

شرکت غرفه سازی رایکا

غرفه سازی نمایشگاهی,ساخت غرفه نمایشگاهی

شرکت دکوراسیون ,غرفه آرایی نمایشگاهی و خدمات غرفه سازی نمایشگاهی رایکا فعالیت خود را در زمینه طراحی داخلی و ساخت غرفه های نمایشگاهی ازسال 1387آغاز نموده است

مبلمان اداری مدرن
بهترین قیمت مبلمان اداری
www.fazagooya.com


بهینه سازی سایت
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

میز اداری
میزهای اداری با قیمت مناسب
www.afn-furniture.com

book hotel in tehran
ferdowsi hotel in tehran
www.ferdowsihotel.com/en

فروش گوسفند زنده
مرکز خرید گوسفند زنده
www.alivesheep.com

جراحی پلاستیک
مرکز تخصصی خدمات زیبایی
www.clinicsurgery.ir

تشریفات عروسی
خدمات و تشریفات عروس
www.tashrifataroos.com

قیمت غرفه سازی
طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی
www.rayka.design

خدمات مجالس
خدمات مجالس صبور
www.tashrifatsabour.com

عینک آفتابی
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

قیمت کف کاذب
کف کاذب با مناسب ترین قیمت
www.azaran.com

باغ عروسی
تشریفات مجالس ثمین
www.tashrifatsamin.com

کاغذ دیواری مدرن
بهترین کاغذ دیواری های مدرن
www.azinzand.com/fa

باغ تالار عروسی
برگزاری مراسم عروسی در باغ تالارهای مجلل
www.maghsoudloocatering.com

حفر چاه نو
شرکت خدمات فنی آریا
www.evacuation.ir

ردیاب جی پی اس خودرو
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
www.wizerco.com

عمل لیزیک چشم
کلینیک چشم پزشکی بینایی
www.binaii.com

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

قیمت دستگاه برش و حکاکی لیزری
شرکت بین المللی پرسناژ
www.personageco.com

تور گوا
آژانس مسافرتی آسمان آبی
www.asemanabi.net

فوق روان کننده های بتن
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
www.clinicbeton.ir

تور آنکارا
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

انواع کاشت مژه
کلینیک های تخصصی زیبایی
www.clinichairtransplantation.com

تشریفات مجاللس
تشریفات و خدمات مجالس
www.melalceremony.com

قیمت تور استانبول
برگزار کننده بهترین تورهای استانبول
www.alefbatour.com

آموزشگاه کنکور راه اندیشه
بهترین کلاس کنکور
www.raheandisheh.ir

قفسه بندی
طراحی و اجرای سیستم قفسه بندی
www.fazasazanamin.com

قیمت بلیط هواپیما
ارزان ترین بلیط هواپیما
www.jibojet.com

?
?
?

?
?
?

طراحی سایت و بهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بی شک یکی از مهم ترین بخش های هر نمایشگاهی را غرفه های آن نمایشگاه تشکیل می دهند، غرفه سازی نمایشگاهی هنری است که به ساخت یک غرفه زیبا، مدرن و پسندیده منجر می شود. غرفه سازی دارای نکات فراوان و مراحل متعددی می باشد، شما می توانید با داشتن یک غرفه زیبا در نمایشگاه به موفقیت های بسیار زیادی برسید. در ادامه با اصول زیبا سازی و همین طور اصول اولیه غرفه سازی بیشتر آشنا می شویم.

غرفه نمایشگاهی چیست؟

یک غرفه نمایشگاهی زیبا در واقع ابزاری است که باعث می شود تا برنامه های شما و همین طور محصولاتتان بیشتر به چشم بیاید. شاید در نگاه اول بسیاری از افراد این تفکر را داشته باشند که داشتن محصولاتی با کیفیت به تنهایی می تواند باعث جذب مشتری شود و مشتری ها بیشتر به کیفیت می نگرند، در حالی که چنین نیست و تجربه ثابت کرده است که بازدید کنندگانی که به نمایشگاه می آیند در اولین قدم وارد غرفه هایی می شوند که شکل ظاهری زیباتر و مشتری پسند تری را دارد. برای غرفه سازی به صورت زیبا  و دکوراسیون غرفه نمایشگاهی باید چندین نکته را همواره به یاد داشته باشید که در ادامه با این نکات آشنا می شویم.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت غرفه سازی نمایشگاهی

بودجه یکی از عوامل تأثیرگذار در نحوه ساخت غرفه است. در ادامه به برخی از عواملی اشاره می‌کنیم که در قیمت و بودجه اثرگذار هستند:

1. محل غرفه: قیمت پرداختی برای هر غرفه با توجه به  محل قرارگیری آن متفاوت است. غرفه‌هایی که در مرکز نمایشگاه قرار دارند به‌واسطه در مرکز توجه بودن؛ قیمت بالاتری نسبت به غرفه‌هایی که در گوشه قرار می‌گیرند، دارند.

2. متریال استفاده‌شده: متریال استفاده‌ شده ازاین‌جهت که بخش عمده‌ای از فرایند ساخت غرفه را به خود اختصاص می‌دهد تأثیر زیادی در بودجه دارد. متر یال‌های مختلف دارای قیمت‌های مختلفی هستند که برای کاهش هزینه‌ها و درعین‌حال حفظ کیفیت می‌توان از ترکیبی از انواع متریال استفاده کرد.

3. متراژ غرفه: به‌طورکلی هرچه غرفه کوچک‌تر باشد قیمت آن بیشتر است؛ چون هرچه متراژ غرفه بیشتر شود قیمت تمام‌ شده آن کمتر می‌شود. به‌طورکلی متراژ و قیمت باهم رابطه عکس دارند؛ البته فضای کوچک می‌تواند به دلیل نیاز به متریال کمتر در بعضی موارد به‌صرفه‌تر باشد.

اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم غرفه آرایی نمایشگاهی در داشتن فروش خوب و ماندگار بودن در ذهن بازدیدکنندگان تاثیر به سزایی دارد. به شما توصیه می‌کنیم قبل از شروع طراحی غرفه نمایشگاهی خود یک سری از نمونه کارها و عکس غرفه سازی های انجام‌ شده را مشاهده نمایید. دیدن نمونه کارهای طراحی غرفه نمایشگاه به شما کمک بسیاری می‌کند و شما می‌توانید طراحی و دکوراسیون ایده آل و مناسبی برای غرفه خود در نظر بگیرید و آن را نیز عملی نمایید. اولین نکته در زمان طراحی غرفه بررسی دقیق پلان غرفه سازی نمایشگاهی می‌باشد. در قدم اول بایستی اطلاعات دقیق از سالن محل غرفه سازی در دست داشت. پلان غرفه و موقعیت غرفه، ارتفاع سالن نمایشگاه، نوع نورپردازی سالن نمایشگاهی، راه‌های بارگیری و تخلیه بار سالن، همگی مواردی از این اطلاعات می‌باشد. در طراحی غرفه نمایشگاه به فضای برای تبادل اطلاعات غرفه نیز بایستی توجه نمود زیرا این مورد فرصت بسیار مناسبی برای کارکنان غرفه شما ایجاد می‌کند تا با بازدیدکنندگان و مشتریان ارتباط برقرار نمایند و افراد را به محصولات و برند شما بیشتر جذب کند.

 

غرفه نمایشگاهی چگونه به برند شدن کمک می کند؟

یکی از کارهایی که معمولاً افراد از یک غرفه نمایشگاهی انتظار دارند، معرفی یک محصول به صورتی زیبا و شیک است. به‌طورمعمول در یک نمایشگاه غرفه‌های زیادی وجود دارند که هر یک برای معرفی کارهای یک برند است و معمولاً افراد زیادی هم برای دیدن این محصولات به نمایشگاه می‌آیند. غالباً هر شرکتی بتواند محصول خود را بهتر یا زیباتر معرفی کند، بیشتر می‌تواند به یک برند معروف تبدیل شود. به دلیل حجم زیادی از افرادی که به یک نمایشگاه می‌آیند، این مکان می‌تواند محل مناسبی برای معرفی یک برند جدید با امکانات جدید آن باشد. همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که شرکت‌ها به صورت رقابتی برای بازاریابی در نمایشگاه قدم بر می‌دارند، بنابراین زیبایی و کیفیت طراحی غرفه نمایشگاهی تأثیر زیادی در این میدان رقابتی دارد.

اِلمان های مهم غرفه سازی نمایشگاهی

 

یکی از ویژگی های خوبی که برای طراحی غرفه نمایشگاهی مدنظر است سرعت و کیفیت کار است. در واقع باید محصولات مورد نظر طبق زمان بندی مشخصی ساخته شود.  بهتر است که فضایی برای استراحت کارکنان در نظر گرفته شود به طوری که خارج از دید مراجعه کنندگان باشد.

 

رنگ آمیزی در غرفه سازی نمایشگاهی بسیار مهم است، رنگی که برای فضای کلی در نظر گرفته می شود باید با نوع محصول سازگار باشد، میز و صندلی و سایر اقلام داخل غرفه باید از هارمونی مناسبی برخوردار باشند. در نظر داشته باشید که برای ساختن غرفه نمایشگاهی باید در ابتدای امر یک طرح کلی مشخص شود و نظر مشتری مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت مناسب بودن ایده اولیه ، باید سایر بخش بندی های غرفه به طور دقیق دنبال شود. در اصول غرفه سازی نمایشگاهی عموماً تمامی بخش ها از یک چارت استانداردی برخوردار هستند و این موضوع سبب می شود که شما بتوانید بررسی دقیقی در بخش های مختلف داشته باشید و تغییرات لازم به سادگی اعمال شود.

  • admin raykasazan
  • ۰
  • ۰

غرفه سازی یکی از انواع فعالیت‌های ساخت‌وساز است که عمدتاً در رابطه با فضاهای نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با فنون معماری و طراحی و همچنین استفاده از خلاقیت و نبوغ، غرفه سازی به یکی از حرفه‌های مهم در جهت معرفی کسب‌وکار تبدیل‌شده است که نقش زیادی در معرفی برند ایفا می‌کند. غرفه سازی به‌ عنوان یک عامل مهم در کسب سهم بیشتر از بازار، تلقی می‌شود.

در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که در این حرفه اهمیت بسیاری دارند.

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی 

اهمیت این صنعت باعث شده است که غرفه سازی از مراحل گوناگونی تشکیل شود، در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:
1. دریافت اطلاعات اولیه از مشتری در هنگام ثبت سفارش   
٢. ارائه طرح اولیه سه‌بعدی
٣. بررسی طرح با مشتری و اعمال تغییرات مطابق با سلیقه آنها
٤. اجرای طرح نهایی در محل غرفه

 

متریال‌های استفاده‌ شده در غرفه سازی 

بهتر است انتخاب نوع مصالح مورد استفاده را به تکنسین متخصص واگذار کنید؛ اما این تصمیم‌گیری با توجه به تغییراتی که در میزان قیمت ایجاد می‌کند باید با  مشتری هماهنگ شود.
انتخاب نوع مواد مورد استفاده گاه بستگی به نوع محصول دارد؛ زیرا درباره برخی  کالاها ممنوعیت استفاده از برخی مصالح وجود دارد. به‌طورکلی از موادی مانند: ام دی اف، شیشه، پارکت، چوب و سایر مواد در بخش‌های مختلف غرفه استفاده می‌شود.

اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی در پیشرفت و توسعه

غرفه یکی از مکان هایی است که به عنوان معرف شرکت مربوطه عمل می کند و نقش بسیار مهمی در موفقیت دارد. بنابراین باید در تلاش باشیم تا طراحی و کارهای چیدمان غرفه ما به نحوی انجام گیرد که دربرگیرنده تمام اهداف ما از شرکت در نمایشگاه باشد. آگاهی از اصول و نکات غرفه سازی نمایشگاهی، به ما کمک می کند تا تمامی ویژگی های غرفه های نمایشگاهی از قبیل موقعیت مکانی مناسب، هماهنگی با محصولات، طراحی بی نظیر، جذابیت بالا و همچنین موفقیت در انتقال پیام را برآورده کنیم. برپایی نمایشگاه های داخلی و خارجی می تواند به عنوان فرصتی برای معرفی ما به دیگر شرکت ها و به خصوص جهان باشد. از اینرو با غرفه سازی نمایشگاهی می توانید محصولات جدید خود را معرفی کنید و آن ها را به نمایش بگذارید، سرمایه گذاران جدید را تحت تاثیر قرار دهید، اعتبار و قدرت برند خود را به نمایش بگذارید و در نهایت باعث پیشرفت خود باشید.

نقش چیدمان در غرفه سازی نمایشگاهی

به منظور موفقیت در کار باید استانداردهایی را در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی رعایت کنیم تا به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنیم. بررسی و توجه به نکات فنی یکی از اصول و استانداردهای اصلی در غرفه سازی می باشد. از اینرو شما باید عواملی نظیر نورپردازی، فصل برگذاری، ارتفاع سقف، متراژ فضا، مسیر ورود و خروج، رطوبت و غیره را در نظر بگیرید. باید غرفه خود را طوری طراحی کنید که در کنار غرفه های دیگر برجسته باشد و طراحی آن متمایز از غرفه های محاور باشد. دکوراسیون و چیدمان غرفه باید طوری انجام شود که کالای مورد فروش کانون توجه قرار گیرد. سعی کنید غرفه خود را در نهایت سادگی، شیک نگه دارید؛ بنابراین هر چیزی که باعث می شود غرفه سازی نمایشگاهی شما شلوغ شود را از دستور کار حذف کنید. هماهنگی و هارمونی در فضا را فراموش نکنید.

 

بهره گیری از طرح های مدرن غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از مهم ترین نکات در غرفه سازی نمایشگاهی استفاده از طرح های به روز و مدرن می باشد که در عین سادگی و زیبایی، سرشار از نوآوری و خلاقیت باشد. طراحی یک غرفه باید به گونه ای باشد که در کوتاه ترین زمان بازدید کننده را جذب نموده و بتواند نیازهای فرد را از نظر بصری تأمین کند. قرار دادن محصول مورد نظر در دید مخاطب و دسترسی فرد به این محصولات، یکی از نکات مهم در طراحی یک غرفه است که باید مدنظر قرار داد. از آنجایی که نمایشگاه ها معمولاً پر ازدحام می باشد طراحی غرفه ها باید به گونه ای باشد که مشتری به راحتی امکان ورود و خروج داشته باشد.

 

 

نکاتی برای طراحی بهتر غرفه های نمایشگاهی

 

در هنگام ساخت غرفه های نمایشگاهی گاهی اوقات بهترین ایده ساده ترین ایده می باشد، اگر احتیاج دارید که برای مشتری فضایی آرام را ایجاد کنید سعی کنید برای طراحی یک ایده خلوت و ساده را بر گزینید. ایده های طراحی به صورت ناگهانی به ذهن می رسند بنابراین اگر بعد از مدت کوتاهی فکر کردید خسته شدید، نا امید نشوید و به کار خود ادامه دهید. سعی کنید فیلم های گوناگون، عکس های متنوع و مجلات مختلفی را در زمینه ای که می خواهید غرفتان را بسازید ببینید، این کار باعث می شود شما بهتر فکر کنید و ایده های بهتری را بدهید.

اهمیت غرفه سازی نمایشگاه

 

اولین قدم در طراحی غرفه سازی نمایشگاه، ارائه خلاقیت در طراحی نوآوری و استفاده مناسب از فضای محدود نمایشگاه می باشد. غرفه نمایشگاهی باید به گونه ای طراحی شود که در زمان های شلوغ و در مواقع ازدحام جمعیت بتواند مشتری را جذب خود کند و تاثیر گذاری قوی بر وی داشته باشد و از سایر رقبا پیشی بگیرد. این طراحی باید طوری باشد که در زمان کوتاه بازدید برای بازدیدکنندگان، او را به سمت خود بکشاند.

 

از مواردی که هنگام طراحی غرفه باید به آن توجه شود، قیمت غرفه نمایشگاهی و شخصیت انسان ها می باشد که فرد طراح باید توجه کند که چه چیزهایی شخصیت انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای رسیدن به این هدف فرد می تواند از عنصرهایی مثل رنگ، نور، و... استفاده کند. قیمت غرفه نمایشگاهی نیز تاثیر بسزایی در بودجه برای طراحی آن دارد. در ادامه با قیمت غرفه نمایشگاهی و انواع آن بیشتر آشنا خواهید شد.

  • admin raykasazan
  • ۰
  • ۰

بتن یک ماده مقاوم است که از استحکام و دوام بالایی برخوردار است . اما بر روی همین ماده مقاوم عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی بتن تاثیر می گذارند و موجب تخریب بتن می شوند . ایجاد خرابی در سازه های بتنی استحکام آن را کاهش می دهد. به منظور جلوگیری از این رویداد باید به تعمیر و ترمیم بتن بپردازیم . 

ترمیم زمانی امکانپذیر است که مقاومت بتن 85 درصد مقاومت طراحی بتن باشد. وقتی مقاومتی کمتر از 85 درصد طراحی داشته باشیم از میزان مقاومتی که سازه به آن نیاز دارد برخوردار نیستیم یعنی سازه نیاز دارد که مقاوم سازی شود.

مرز بین ترمیم کننده الیاف دار و مقاوم سازی مقاومت بتن 85 درصد است .

چگونگی تاثیر الیاف بر ترک خوردگی ملات سیمانی بدین صورت است که به علت وجود الیاف ترکهای جداگانه بزرگ توسط مجموعه ای متراکم از میکرو ترک ها جایگزین می شود که از دیدگاه ایمنی و دوام قابل قبول است.

الیاف های طبیعی گیاهی برای بتنهای توانمند مناسب نیستند.

 

 

الیافهای پشم شیشه به علت اثرات مخرب بر سلامت انسان و محیط زیست به طور کلی ممنوع شده و با الیاف های پلیمری جایگزین شده اند

الیاف های فولادی در بتن های سازه ای و قدرتمند مهم هستند و قلابهای انتهایی و تغییرات مختلف انجام شده بر روی شکل این الیاف سبب افزایش پیوستگی بین الیاف و ملات و افزایش تاثیر ملات میگردد  .

 الیافهای  با سختی زیاد و الیافهای پلی پروپیلن رشته ای با طولهای متغیر از 10 تا 80 میلی متر و قطرهای از 0.5 تا 1.5میلی متر در احجام بالا(0.5 تا 2 درصد) به منظور افزایش مقاومت، طاقت و نیز مقاومت در برابر ضربه و خستگی در المانهای بتنی بکار می روند.

سازه های بتنی اصولا تحت تاثیر فرسایش ، شرایط بهره برداری و محیط ساخت و حتی نوع ساخت به مرور دارای آسیب هایی خواهند شد ، که عمر سازه را به مخاطره خواهد انداخت. اهمیت حفظ بتن در این شرایط ، تمرکز بر مقاومت فشاری و کششی بتن است.

بطور کلی شاخص مقاومت فشاری که از آزمایش بر روی بتن سازه ، گاه  مخرب ( مغزه گیری ) و غیر مخرب بتن ( مجموعه اسکن آرماتور ، تست مقاومت سنجی پاندید و چکش اشمیت ، تست التراسونیک و هافسل ، بارگذاری و ... ) بدست می آید، در انتخاب متد های ترمیم یا مقاوم سازی ، یک سازه ی بتنی موثر است .

ترمیم بتن ، مجموعه ی انتخاب مواد و روشهایی است که حفظ قابلیت و کارایی بتن موجود در دامنه ی 85 تا 100درصد «مقاومت فشاری بتن طراحی شده» برای بتن سازه را  تضمین می کند.

مقاوم سازی و ترمیم سازه بتنی با دو هدف ،  باز گرداندن توان و مقاومت بتن برای منظور طراحی شده و نیز افزایش و ارتقا توان سازه ی طراحی شده برای تغییر کاربری یا طرح های توسعه ای است . این وقتی اتفاق می افتد که تاب بتن طراحی شده زیر 85 درصد مقاومت فشاری ( که طبیعتا مقاومت کششی و سایر خواص بتن را تحت تاثیر قرار می دهد ) بوده و لازم است علاوه بر تعمیر بتن ، خواص مکانیکی بتن سازه افزایش یابد.

 

 

 

الیاف پلی پروپیلن با مدول الاستیسیته پایین دارای دو کاربرد هستند. این الیاف در مقادیر کم(1 کیلو گرم بر متر مکعب) برای کنترل ترکهای جمع شدگی بتن تازه در ساعات اولیه گیرش استفاده می شود. در زمانهای اولیه، مدول یانگ بتن تازه مشابه مدول یانگ این الیاف است.

الیافهای پلی پـروپیلن در دیوارهـای بتنـی سـاختمانهای آپارتمانی نیز استفاده می شوند زیرا در مجاورت آتش و حرارتهای بالا ذوب شده و کانالهایی را برای تخلیه فشار داخلی ایجاد شده، فراهم می کنند و تخریب سازه را به تعویق می اندازند..

شرکت کلینیک بتن محصولات ترمیم کننده بتن را با مشخصه MTOSIVE1020   عرضه میدارد.مشخصات ترمیم کننده الیاف دار پایه سیمانی حاوی سلیس و آلومینات و لاتکس میباشد و جهت ترمیم وسیع بتن در ضخامت های پایین به دلیل وجود الیاف پلی پروپیلن و لاتکس بدون جمع شدگی و ترک پذیری با مقاومت بالاست. همچنین در عمق های بالا ترمیم در چند لایه انجام میشود. محصول MTOBOND P1800 چسب اپوکسی دو جزیی لایه پیوندی است که بر پایه رزین بیس فنولیک میباشد.

  • admin raykasazan
  • ۰
  • ۰

ابتدا باید بدانیم هاردنر بتن چیست؟

 

برای این که فهم بهتری از هاردنر بتن داشته باشیم، باید ابتدا نگاهی به ویژگی‌های بتن بیاندازیم. بتن معمولاً دارای مقداری آهک یا همان کلسیم کربنات است که هیچ کمک و مشارکتی در مقاومت و دوام آن ندارد. تنها دلیل وجود آن در بتن این است که واکنش‌های شیمیایی در هنگام سخت شدن و گیرش بتن به صورت کامل انجام نمی‌شود و قسمت‌هایی از سیمان به صورت آهک در خود بتن باقی می‌ماند. همچنین سطح بتن معمولاً دارای منافذی است که باعث تضعیف شدن و پایین آمدن مقاومت آن می‌شود. یک سری مواد شیمیایی وجود دارد که هنگامی که در آب حل می‌شوند، با آهک واکنش می‌دهند و ژل CSH تولید می‌کنند. این مواد شیمیایی شامل یون‌های سیلیکات به علاوه‌ی یکی از فلزهای سمت چپ جندول عناصر مندلیف یعنی: لیتیم، سدیم، پتاسیم یا منیزیم می‌باشد. یون‌های سیلیکات کلید اصلی این واکنش هستند. یون‌های فلزی معمولاً از لحاظ تأثیر روی واکنش اهمیت خاصی ندارند. هر چند که ممکن است در نحوه‌ی پر شدن منافذ بتن نقش ایفا کنند. همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید، ژل CSH تولید شده منافذ بتن را پر می‌کند و باعث بالا رفتن مقاوم سازی سازه های بتنی و دوام آن در برابر فرسایش می‌شود.

 

انواع هاردنر بتن و مزیت استفاده از آن

 

هاردنر بتن در انواع مختلف و با قیمت های متفاوت و به شکل محلول در آب در بازار موجود است. با اضافه کردن این مایعات سیلیکاتی به سطح بتن خصوصاً کف‌پوش‌های بتنی، باعث سخت‌تر شدن و بالا رفتن دوام بتن می‌گردد. هاردنر بتن اگر به صورت مناسب انتخاب شود و اجرای آن دقیق و بر اساس آیین‌نامه‌های موجود باشد، می‌تواند بهبود قابل توجهی در مقاومت بتن در برابر واکنش‌های شیمیایی و فرسایش ایجاد کند. هم چنین دوام و عمر بتن در مقایسه با بتنی که در آن از هاردنر استفاده نشده، جهش قابل توجهی فراهم می‌آورد. اجرای کف‌ پوش صنعتی در اثر گذشت زمان دچار تغییرات ظاهری و رنگی می‌شوند. هاردنر از بروز چنین تغییرات و زردرنگ شدن کف ‌پوش یا بی‌رنگ شدن آن جلوگیری می‌کند.

 

توصیه کارشناسان کلینیک بتن چیست؟

 

توصیه‌ی متخصصین و مهندسین در این زمینه این است که در هر جایی که از کف‌پوش بتنی استفاده می‌شود، از هاردنر بتن نیز استفاده شود. به خصوص در کف‌پوش‌هایی که احتمال فرسایش و تخریب به وسیله‌ی واکنش‌های شیمیایی در آن‌ها بیشتر است (مثلاً انبارهایی که ماشین‌های انتقال مداوم در آن ها در حال حرکت‌اند یا انبار مواد شیمیایی که ممکن است کف‌پوش در تماس با آن مواد دچار آسیب دیدگی شود) توصیه‌ی اکید شده که از افزودنی‌های هاردنر استفاده شود. علاوه بر این‌ها، هاردنر باعث می‌شود تا بتن ضد آب شود و در برابر آب ضعف نداشته باشد. هم چنین تغییراتی در ظاهر کف‌پوش به وجود می‌آورد؛ به این شکل که نور بهتر بازتاب داده می‌شود و در نتیجه، کف‌پوش براق‌تر می‌شود و ظاهر آن بهبود پیدا می‌کند.

  • admin raykasazan
  • ۰
  • ۰

با توجه به رشد و گسترش برپایی نمایشگاه‌های مختلف در سال‌های اخیر و به منظور ارائه‌ی محصولات مختلف و متنوع، توجه به طراحی دکوراسیون نمایشگاهی از سوی طراحان و غرفه داران بیشتر از گذشته شده است. طراحی دکوراسیون نمایشگاهی، مجموعه عملیاتی است که به منظور برپایی موقت مکانی برای تبلیغات، نمایش و ارائه‌ی کالا برپا می‌شود. امروزه با توجه به ایجاد فضای رقابتی در زمینه‌ی جلب مشتری و فروش کالا و خدمات، لازم است نحوه‌ی ارائه خدمات به مشتریان و برپایی نمایشگاه‌ها به بهترین نحو ممکن انجام شود. برای انجام هرچه بهتر کار نیاز است که طراحان با دانش و آگاهی بیشتری قدم به عرصه‌ی طراحی دکوراسیون نمایشگاهی بگذارند.

طراحی دکوراسیون فروشگاهی

اهداف و مزایای برگزاری نمایشگاه

هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه، ارائه‌ی محصولات و خدمات و جلب بیشتر مشتری است. از مهم‌ترین مزایای برگزاری نمایشگاه برای برپاکنندگان، ارتباط مستقیم ما بین عرضه‌کنندگان و مشتریان است. محدودیت زمانی و مکانی باعث متمرکز شدن ارائه‌ی کالاها و خدمات در نمایشگاه می‌شود و همین سهولت دسترسی باعث مقرون‌به‌صرفه بودن برپایی نمایشگاه برای فروشندگان و بازدیدکنندگان خواهد شد. تخصصی بودن نمایشگاه‌ها یکی دیگر از مزیت‌های آن است که باعث مراجعه‌ی مشتریانی که خواهان خرید محصول یا دریافت خدمات خاص است خواهد شد و همین امر حجم و امکان خرید و فروش را بالاتر می‌برد. از دیگر مزایای برپایی نمایشگاه می‌توان به توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، افزایش سطح تولید به دنبال افزایش تقاضا، ایجاد رقابت، تبادل اطلاعات و دانش فنی، انتقال تکنولوژی، گسترش روابط و ... اشاره کرد.

برگزاری نمایشگاه برای غرفه های فروشگاهی

نکات مهم در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی

طراحی دکوراسیون نمایشگاهی شیک مستلزم آگاهی داشتن از نکاتی است که در ادامه به آن ها اشاره می شود:

شناخت کافی از اهداف سفارش دهنده از برپایی و حضور در نمایشگاه

شناخت اجزا و فضاهای نمایشگاه

شناخت کامل از انواع سبک های طراحی دکوراسیون نمایشگاهی (سبک کلاسیک و مدرن)

اطلاع از انتظارات و نیازهای برپاکنندگان نمایشگاه (فضاهای مورد نیار مانند فضای cip، vipو ...)

دریافت اطلاعاتی مانند نام و مشخصات برپاکنندگان، آدرس سایت و آدرس صفحه های اجتماعی برپاکنندگان، لوگوی شرکت و ...

مشخص کردن بودجه ی در نظر گرفته از سوی برپاکنندگان نمایشگاه

شناخت انواع غرفه های نمایشگاهی از نظر ساختاری

تعداد کارکنان و وظایف و فعالیت های آنان

غرفه سازی نمایشگاهی چیست؟

غرفه ی نمایشگاهی مکانیست که توسط طراح دکوراسیون نمایشگاهی طراحی می شود و به منزله ی ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و نمایش محصولات و ارائه ی خدمات برپاکنندگان نمایشگاه به شمار می رود. طراح دکوراسیون نمایشگاهی با طراحی درست و اصولی غرفه ی نمایشگاهی می تواند در جلب و جذب هرچه بیشتر مشتری و ماندگاری محصولات در نظر بازدیدکنندگان بسیار تاثیر گذار باشد.

دکوراسیون غرفه های فروشگاهی

انواع غرفه های نمایشگاهی

سازه های خودساز یا چوبی از جمله سبک های رایج در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی است که از نئوپان، ام دی اف و گاه با مخلوطی از آهن ساخته می شود. استفاده از غرفه های چوبی در دکوراسیون نمایشگاهی با توجه به تنوع طرح و رنگ آن، دست طراح را برای ارائه ی طرح های مختلف و متنوع باز می گذارد.

سازه های مدولار یا پارتیشن: رایج ترین تیپ در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در سراسر جهان محسوب می شود و به دلیل آسیب پذیری در مقابل باد و باران، بیشتر برای فضاهای بسته مناسب است. این سازه از قطعات پیش ساخته و قابل مونتاژ تشکیل می شود و در متراژهای مختلف قابل اجرا است. از ویژگی های مثبت غرفه های مدولار یا modular systems هزینه و زمان کمتر برای اجرا و راندمان بالای آن است؛ به همین دلیل این سیستم در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی محبوبیت زیادی دارد.

غرفه سازی با سیستم ماکسیما: سیستمی مدرن در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی است. سازه های ماکسیما نیز همچون سیستم مدولار از قطعات پیش ساخته و مونتاژی ساخته شده و باعث ایجاد فضایی زیبا و مستحکم همراه با امکانات بیشتر برای غرفه دار می شود.

اسپیس فریم: دیگر سازه ی نمایشگاهی است که در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی کاربرد دارد. از ویژگی های این سازه می توان به استحکام بالای آن اشاره کرد. از سازه ی اسپیس فریم هم می توان برای ساخت غرفه و سوله در فضای باز و هم داخل سالن استفاده کرد. جنس این سازه، فلزی است که در فضای باز می توان آن را با چادر و برزنت مسقف کرد.

چگونه یک دکوراسیون نمایشگاهی خوب را طراحی کنیم؟

نخستین موردی که در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی به چشم می آید، فرم و چگونگی اجرای آن از لحاظ مختصات ظاهری است. آرایش و تزیینات داخلی غرفه از جمله نکات مهم در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی محسوب می شود.

نورپردازی در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی نقشی اساسی دارد. نورپردازی درست و استاندارد در کنار جلوه بخشیدن به فضای نمایشگاه، باعث جلب مشتری نیز می شود.

استفاده ی خلاقانه از عنصر رنگ می تواند نقش عمده ای در جذابیت نمایشگاه و مورد اقبال واقع شدن آن از سوی بازدیدکنندگان داشته باشد.

درنظر گرفتن امکانات لازم برای نمایش مطلوب محصولات، ویژگی دیگری است که در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی می بایست مد نظر طراح باشد.

استفاده از ابزارهای نمایش فیلم و اسلاید در محل برپایی نمایشگاه، دیگر امکانی ست که می توان در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در نظر گرفت؛ به ویژه در مواقعی که امکان ارائه ی مستقیم محصول برای غرفه دار میسر نیست.

اگر محصول ارائه شده در نمایشگاه قابلیت ارائه در ویترین و قفسه را دارا باشد، باید طراحی ویترین ها و قفسه های شکیل و زیبا در دستور کار طراح قرار بگیرد.

استفاده ی بهینه از فضا و جلوگیری از شلوغ کردن بیش از حد و بی مورد فضا، از دیگر وظایف طراح است.

در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی باید محلی برای نگهداری ابزارها و وسایل اضافی و همینطور مکانی برای استراحت و غذا خوردن کارکنان در نظر گرفته شود.

استفاده از ابزارهای تزیینی مانند گلدان ها، دیوارپوش های تزیینی، میز و صندلی های مناسب و ... از جمله امکاناتی است که باعث جذابیت غرفه و جلب نظر بازدیدکنندگان می شود و در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی باید به این نکته نیز توجه شود.

دکوراسیون غرفه های فروشگاهی

  • admin raykasazan
  • ۰
  • ۰

یکی از مجرب‌ترین شرکت‌های ایرانی در زمینه ی طراحی داخلی و ساخت دکوراسیون نمایشگاهی و فروشگاهی، شرکت رایکا سازان می‌باشد که از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و در حال حاضر توانسته است به یکی از موفق‌ترین طراحان داخلی تبدیل شود. همان‌طور که می دانید دکوراسیون نمایشگاهی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت غرفه در زمینه ی فروش و دیگر زمینه‌ها می‌باشد. از این رو غرفه داران در تمام زمینه‌ها ابتدا به فکر ساخت غرفه ای شیک و کلاسیک هستند که مورد پسند مشتریان باشد.

اهمیت طراحی دکوراسیون نمایشگاهی

داشتن دکوراسیون زیبا و لوکس یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت غرفه داران می‌باشد. زیرا دکوراسیون نمایشگاهی از مهم‌ترین ابزارهای مؤثر در تبلیغات بوده که می‌تواند تا حد زیادی مشتریان را به سمت خود جلب کند. از این رو در حال حاضر بسیاری از غرفه داران سعی کرده اند با ساخت دکوراسیون نمایشگاهی مناسب، نمایشی موفق از غرفه ی خود به جا بگذارند. بدیهی است که اگر غرفه داران از دکوراسیون زیبا با طرح خلاقانه و متناسب با محصول ارائه شده استفاده کند، بازدیدکنندگان آن غرفه چند برابر می‌شوند. اگر شما هم یکی از غرفه دارانی هستید که به دنبال مشتری بیشتر می‌باشید، بهتر است بدانید که می‌توانید با داشتن دکوراسیون نمایشگاهی زیبا از رقبای خود جلو بزنید. البته برای داشتن یک غرفه ی شیک و لوکس باید از شرکت‌های مجرب و با تجربه‌ای مانند شرکت غرفه سازی رایکا سازان کمک بگیرید. با مشارکت با طراحان این شرکت می‌توانید در زمان کمی طرح مورد نظر خود را در اختیار داشته و همچنین پس از پایان نمایشگاه در سریع‌ترین زمان، کار جمع‌آوری غرفه ی خود را توسط تیم رایکا سازان به انجام برسانید.

اهمیت طراحی دکوراسیون نمایشگاهی

ویژگی های بهترین طراحی دکوراسیون نمایشگاهی

با توجه به اینکه یک دکوراسیون نمایشگاهی باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب را به سوی خود جلب کند، طبیعتاً باید دارای ویژگی‌های مانند اندازه ی مناسب، جذابیت بالا، وضعیت مکانی مناسب، هماهنگی با نوع کالای ارائه شده و قابل درک بودن از سمت بیننده باشد. همچنین دکوراسیون نمایشگاهی باید دارای فضاهای مجزا اعم از فضای نمایش کالا، فضای بخش اطلاع‌رسانی، فضای مبلمان اداری، فضای مشاوره و کنفرانس، فضای نمایش‌های تصویری، فضای خدمات و پذیرایی، فضای انبار و فضای آموزشی باشد تا مراجعه‌ کننده در هنگام حضور در غرفه هیچ‌ گونه کم و کاستی را متوجه نشود. در دکوراسیون نمایشگاهی نورپردازی حرف اول را می‌زند. زیرا این مورد از عوامل مهم در جذب مخاطب می‌باشد. نورپردازی غرفه باید به‌گونه‌ای باشد که آرامش را برای بیننده به ارمغان آورده و فضای آرام داخل را از فضای شلوغ بیرون مجزا کند. معمولاً برای این امر استفاده از رنگ‌های گرم و آرامش‌بخش می‌تواند کمک شایانی باشد.

طراحی دکوراسیون فروشگاهی

استفاده از رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی

با توجه به اینکه هر غرفه نمایشگاهی، محصول خاصی را به نمایش می‌گذارد، باید توجه داشته باشیم که در انتخاب رنگ فضاهای نمایشگاهی دقت زیادی به عمل آید. وسایل و تجهیزات و مبلمان به کار گرفته شده در غرفه باید دارای طیف رنگی مناسبی باشد. به گونه ای که رنگ مبلمان و رنگ دیوارها همخوانی لازم را با یکدیگر و محصول ارائه شده در غرفه داشته باشند. به عنوان مثال می توان برای وسایل گرمایش زا مانند پکیج، بخاری و شوفاژ از رنگ قرمز و برای ارائه وسایل سرمازا از قبیل کولر از رنگ آبی استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل

در طراحی نمایشگاه خودرو نکات زیادی را باید رعایت کنیم. دکوراسیون نمایشگاهی اتومبیل باید به گونه‌ای باشد که محیطی گرم و حس مهمان‌نوازی را برای مشتریان فراهم کرده و فضای نمایشگاه را خاص و منحصربه‌ فرد نشان دهد. ازاین‌رو برای دکوراسیون نمایشگاهی این محصول بهتر است از بهترین شرکت‌های غرفه سازی از جمله شرکت رایکا سازان استفاده کنید. مدرن بودن فضای نمایشگاه اتومبیل، حرف اول را می زند. نمایشگاه‌های لوکس برای اینکه جلوه ی خاصی داشته باشد نیاز به نیروهای مجرب و کاردان دارند. نورپردازی در دکوراسیون نمایشگاهی اتومبیل باید به‌گونه‌ای باشد که جلوه ی خودروها بیشتر نشان داده شود و فضایی آرامش بخش برای مشتری به وجود بیاورد.

طراحی دکوراسیون نمایشگاه اتومبیل

طراحی دکوراسیون نمایشگاه کتاب

طراحی دکوراسیون نمایشگاهی کتاب به‌طور حتم کاری طاقت‌فرسا و البته جذاب می‌باشد که باید دارای بخش‌های متنوعی بوده و هر کدام از این بخش‌ها طراحی ویژه‌ای را می‌طلبد تا مخاطب لذت کافی را ببرد. طراحی ساده برای نمایشگاه کتاب تاکنون از موفق‌ترین دکوراسیون ها بوده است. زیرا انتخاب طرح‌های شلوغ و عجیب غریب موجب گیج شدن بیننده می‌شود که به هیچ عنوان برای نمایشگاه کتاب توصیه نمی‌شود. استفاده از رنگ‌های گرم در غرفه ی کتاب از دیگر رمزهای موفقیت می‌باشد. مهم‌ترین بخش‌های یک نمایشگاه کتاب شامل آموزشگاه، عوامل ادبی، کتاب‌های صوتی، تیزرهای تبلیغاتی، ویراستاری، انبارداری، توزیع‌کنندگان، ناشران اینترنتی، شرکت‌های گرافیکی، سخت افزارهای الکترونیکی و ... می‌شود.

طراحی دکوراسیون نمایشگاه کتاب

  • admin raykasazan
  • ۰
  • ۰

غرفه نمایشگاهی تا حدود زیادی برای شناخت برندهای جدیدی که به بازار می آیند، مفید است. معمولاً بسیاری از افراد ایده پرداز اهمیت ساخت غرفه های نمایشگاهی و نقش آن ها در برند شدن یک محصول را به خوبی می دانند. تبلیغات از طریق غرفه نمایشگاهی جزء دسته ی بزرگی از تبلیغات محیطی به شمار می آیند . با ساخت غرفه نمایشگاهی زییا، چشم های تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سمت برند خود جلب کنید.

ساخت غرفه نمایشگاهی

چه عواملی تاثیر مثبت تری در نمایش برند از طریق غرفه نمایشگاهی دارند؟

معمولاً در یک غرفه نمایشگاهی برای معرفی یک برند، طراحی غرفه می تواند بیش از هر چیزی چشم ها را به سمت آن برند خیره کند. همانطور که گفته شد تبلیغات از طریق غرفه نمایشگاهی، یکی از انواع تبلیغات محیطی به حساب می آید و چیزی که در این تبلیغات مهم است، طراحی های گرافیکی زیباست. یک غرفه نمایشگاهی برای جذب مخاطب نیاز به طراحی های گرافیکی زیبا دارد تا بتواند مشتری ها را به سمت بازدید از آن غرفه نمایشگاهی بکشاند.

طراحی غرفه های نمایشگاهی

هنرهای مهم در معرفی یک برند توسط غرفه نمایشگاهی

اولین هنر مهم در معرفی یک برند توسط غرفه نمایشگاهی، هنر گرافیک است. معمولاً طراحی‌های گرافیکی می‌تواند به شدت در معرفی یک ایده برای شناخت یک محصول مفید باشد. معمولاً طراحی‌های زیبایی که در غرفه‌ها انجام می‌شود یا در کاتالوگ‌هایی که در یک غرفه نمایشگاهی توزیع می‌شود، می‌تواند باعث شناخت یک برند شده و می‌تواند تا حدود زیادی ایده‌های یک برند جدید را به بازار کسب‌وکار معرفی کند. هنر بعدی در معرفی یک برند، فن بیان افراد است. صاحبان برند باید برای برقراری ارتباط با مخاطب از افراد و غرفه دارانی استفاده کنند که دارای سطح بالایی از ارتباط اجتماعی باشند و بتوانند به زیبایی، یک محصول را با تمام جزئیات آن معرفی کنند تا مخاطبان را به سمت آن محصول جذب کنند.

هنر بعدی در این راستا، طراحی است. معمولاً طراحی‌های زیبا در یک محیط می‌توانند به شناخت یک برند در محیط‌هایی مانند غرفه نمایشگاهی کمک شایانی کنند.

غرفه نمایشگاهی چگونه به برند شدن کمک می کند؟

یکی از کارهایی که معمولاً افراد از یک غرفه نمایشگاهی انتظار دارند، معرفی یک محصول به صورتی زیبا و شیک است. به‌طورمعمول در یک نمایشگاه غرفه‌های زیادی وجود دارند که هر یک برای معرفی کارهای یک برند است و معمولاً افراد زیادی هم برای دیدن این محصولات به نمایشگاه می‌آیند. غالباً هر شرکتی بتواند محصول خود را بهتر یا زیباتر معرفی کند، بیشتر می‌تواند به یک برند معروف تبدیل شود. به دلیل حجم زیادی از افرادی که به یک نمایشگاه می‌آیند، این مکان می‌تواند محل مناسبی برای معرفی یک برند جدید با امکانات جدید آن باشد. همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که شرکت‌ها به صورت رقابتی برای بازاریابی در نمایشگاه قدم بر می‌دارند، بنابراین زیبایی و کیفیت طراحی غرفه نمایشگاهی تأثیر زیادی در این میدان رقابتی دارد.

تاثیر غرفه نمایشگاهی به برند شدن

غرفه نمایشگاهی را چگونه برپا کنیم؟

برای برپایی یک غرفه باید در ابتدا با مسئول نمایشگاه ارتباط برقرار کنید و برند خود را معرفی کنید. معمولاً پیش از تشکیل نمایشگاه، همایشی را برگزار می کنند که در آن شرکت هایی که می خواهند غرفه بگیرند، شرکت کرده و هر شرکت در مورد امکانات محصول خود حرف می زند سپس درخواست دریافت غرفه را به مسئول نمایشگاه می دهند که در روز موعود برای آن شرکت دعوت نامه ای مبنی بر اینکه که درخواست آنها تایید شده است، ارسال می شود و آن شرکت می تواند یک غرفه در آن نمایشگاه دریافت کند. 

ساخت غرفه های نمایشگاهی

 قبل از ساخت غرفه باید چه کارهایی را انجام دهیم؟

قبل از ساخت غرفه نمایشگاهی باید با متخصصانی که در این راستا کار می‌کنند، مشورت کنید. مهم‌ترین کسانی که باید با آن‌ها صحبت کنید، کسانی هستند که قبلاً در زمینه ی کاری شما در نمایشگاه‌ها غرفه داشته‌اند. معمولاً این افراد، مخاطبان را به خوبی می‌شناسند و می‌توانند تا حدود زیادی شما را راهنمایی کنند که در ابتدای غرفه برای جذب مخاطب چه کار کنید و از چه وسایلی استفاده کنید و از طرف دیگر چگونه باید با مخاطبان این محصول ارتباط برقرار کنید. افراد دیگری که پیش از برپایی نمایشگاه باید با آن‌ها صحبت کنید، گرافیست‌هایی هستند که در زمینه ی تبلیغات محیطی کار می‌کنند و می‌دانند که مخاطبان نسبت به چه نوع طراحی واکنش نشان داده یا بیشتر، چه نوع طرح‌هایی را  می‌پسندند. از سویی، کاتالوگ‌هایی که شما برای معرفی برند یا محصول خود می‌خواهید به مشتریان ارائه دهید نیز مهم هستند. حتماً پیش از شرکت در یک نمایشگاه باید با یک مؤسسه ای که بتواند برای شما کاتالوگ‌های زیبایی آماده کند، صحبت کنید. معمولاً داشتن یک کاتالوگ جامع در زمینه ی تبلیغات در محیط یک نمایشگاه، می‌تواند تا حدود زیادی شما را در دست‌یابی به موفقیت همراهی کند. کاتالوگ‌ها باید مختصر و مفید همراه با تصاویری از محصول، از جنس کاغذهای باکیفیت و با طراحی‌های زیبا و مرتبط با محصول باشند.

  • admin raykasazan
  • ۰
  • ۰

شرکت‌های بسیاری با استفاده از غرفه نمایشگاهی محصولات و برند خود را در معرض بازدید عموم افراد قرار می‌دهند، زیرا این روش بسیار مؤثری در جذب مشتریان به‌سوی خود است. طراحی غرفه نمایشگاه اهمیت به سزایی در جذب بازدیدکنندگان و در نتیجه بالا رفتن درصد فروش محصولات دارد. به همین دلیل بایستی در طراحی غرفه نمایشگاه بسیار دقت کرد و با در نظر داشتن تمامی نکات طراحی و دکوراسیون ایده آلی را ارائه کرد.

غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی در سال‌های اخیر بسیار پررونق شده است و افراد بسیاری طرفدار آن می‌باشند زیرا از این طریق می‌توان محصولات و کالاهای خود را به خوبی تبلیغ و به فروش رساند. برای داشتن غرفه نمایشگاهی بایستی به طراحی غرفه نمایشگاه خود اهمیت بسیاری داد، زیرا این موضوع در جذب مشتری و جلب‌ توجه آنها تاثیر به سزایی دارد. اندازه غرفه نمایشگاهی در غرفه سازی اهمیت بسیاری دارد، زیرا هر چقدر غرفه شما بزرگ باشد درصد تاثیرگذاری شما در ذهن مشتریان و بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد. در سال‌های اخیر به دلیل بیشتر شدن درخواست افراد برای داشتن غرفه‌های بزرگ، نمایشگاه‌ها نیز بزرگ‌شده است. علاوه بر اندازه موارد بسیار دیگری نیز در طراحی غرفه نمایشگاه مهم می‌باشد.

غرفه سازی نمایشگاهی

اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم غرفه آرایی نمایشگاهی در داشتن فروش خوب و ماندگار بودن در ذهن بازدیدکنندگان تاثیر به سزایی دارد. به شما توصیه می‌کنیم قبل از شروع طراحی غرفه نمایشگاهی خود یک سری از نمونه کارها و عکس غرفه سازی های انجام‌ شده را مشاهده نمایید. دیدن نمونه کارهای طراحی غرفه نمایشگاه به شما کمک بسیاری می‌کند و شما می‌توانید طراحی و دکوراسیون ایده آل و مناسبی برای غرفه خود در نظر بگیرید و آن را نیز عملی نمایید. اولین نکته در زمان طراحی غرفه بررسی دقیق پلان غرفه سازی نمایشگاهی می‌باشد. در قدم اول بایستی اطلاعات دقیق از سالن محل غرفه سازی در دست داشت. پلان غرفه و موقعیت غرفه، ارتفاع سالن نمایشگاه، نوع نورپردازی سالن نمایشگاهی، راه‌های بارگیری و تخلیه بار سالن، همگی مواردی از این اطلاعات می‌باشد. در طراحی غرفه نمایشگاه به فضای برای تبادل اطلاعات غرفه نیز بایستی توجه نمود زیرا این مورد فرصت بسیار مناسبی برای کارکنان غرفه شما ایجاد می‌کند تا با بازدیدکنندگان و مشتریان ارتباط برقرار نمایند و افراد را به محصولات و برند شما بیشتر جذب کند.

اهمیت غرفه آرایی نمایشگاه

شیوه‌های طراحی غرفه نمایشگاهی

در طراحی غرفه نمایشگاه از نوع بین‌المللی استفاده می‌شود؛ که این شیوه اهمیت بسیاری در جذب مشتری دارد. غرفه داران نمایشگاه‌های بین‌المللی حساسیت بسیاری در غرفه آرایی و طراحی غرفه‌هایشان نشان می‌دهند، زیرا طرح انتخاب‌ شده برای غرفه‌های یک نمایشگاه بایستی علاوه بر دارا بودن نشانه‌های ملیتی و فرهنگ آن کشور، با سلیقه افراد سایر کشورها نیز آن‌چنان بیگانه نباشد. داشتن یک غرفه مناسب و کاملاً استاندارد، شامل یک مجموعه اعم از نورپردازی مناسب، هارمونی رنگ‌های انتخابی و طراحی و دکوراسیون متفاوت‌ تر از دیگر غرفه‌های نمایشگاه می‌باشد. داشتن یک غرفه آرایی مناسب در واقع باید در وهله اول در ظاهر خود به رسالت آن غرفه اشاره کرده باشد. برای مثال ترکیب رنگ بدنه با آرم مورد نظر هماهنگی داشته باشد. اگر شما به رنگ‌سازمانی مجموعه خود در طراحی غرفه نمایشگاه اهمیت بدهید به مرور زمان توسط رنگ‌ سازمانی خود به یک برند تبدیل خواهید شد که برای عملی شدن این موضع بایستی یک رنگ مناسب و مشخصی داشته باشید. همچنین در طراحی غرفه نمایشگاه بایستی قوانین و مقررات لازم را رعایت کرد که به این موضوع در بخش بعدی اشاره و توضیح داده‌ایم.

غرفه سازی نمایشگاه غذا

قوانین و مقررات طراحی غرفه نمایشگاه

از قوانین و مقررات طراحی غرفه نمایشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- در تمامی نمایشگاه‌ها مجری برگزاری بایستی 20 روز مانده به شروع نمایشگاه اسامی تمامی شرکت‌کنندگان را همراه با جانمایی غرفه‌ها و معرفی‌نامه از نماینده فنی به‌ دست طراحان برساند.

2- مدیریت طراحی غرفه برای نظارت بر فعالیت‌های غرفه بندی بهتر است نماینده‌ای را معرفی نماید تا نظارت را بر عهده بگیرد و تمامی امور نظارت و نحوه انجام امور مجری به عهده این نمایند باشد.

3- مجری بایستی برای انجام غرفه بندی و اجرای کف از مدیریت طراحی و غرفه بندی تاییدیه لازم را دریافت کند زیرا در غیر این صورت سالن به مجری تحویل داده نخواهد شد.

قوانین طراحی غرفه نمایشگاهی

تاثیر طراحی غرفه نمایشگاه بر اجرای آن

به طراحی غرفه نمایشگاه بایستی بسیار توجه کرد و اهمیت داد؛ زیرا این موضوع را هر چقدر جدی بگیرید و در طراحی غرفه نمایشگاه ماهرانه عمل نمایید در ذهن مخاطب تان جاودانه خواهید شد. برخی از شرکت‌ها نمی‌توانند محصولات خود را در غرفه‌های نمایشگاهی در معرض بازدید عموم افراد قرار دهند و این فرصت طلایی را از دست می‌دهند. توصیه ما به این شرکت‌ها این است که با طراحی مناسب این ضعف خود را پوشش دهند. استفاده از باجه‌های اطلاع‌رسانی می‌تواند یک راه حل مناسب برای این شرکت‌ها باشد و می‌توان با استفاده از آن برای ارائه کاتالوگ و بروشور و دیگر موارد اطلاع‌رسانی بهره‌مند شد.

  • admin raykasazan
  • ۰
  • ۰

غرفه سازی یکی از انواع فعالیت‌های ساخت‌وساز است که عمدتاً در رابطه با فضاهای نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با فنون معماری و طراحی و همچنین استفاده از خلاقیت و نبوغ، غرفه سازی به یکی از حرفه‌های مهم در جهت معرفی کسب‌وکار تبدیل‌شده است که نقش زیادی در معرفی برند ایفا می‌کند. غرفه سازی به‌ عنوان یک عامل مهم در کسب سهم بیشتر از بازار، تلقی می‌شود.

در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که در این حرفه اهمیت بسیاری دارند. 

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی 

اهمیت این صنعت باعث شده است که غرفه سازی از مراحل گوناگونی تشکیل شود، در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:
1. دریافت اطلاعات اولیه از مشتری در هنگام ثبت سفارش   
٢. ارائه طرح اولیه سه‌بعدی
٣. بررسی طرح با مشتری و اعمال تغییرات مطابق با سلیقه آنها
٤. اجرای طرح نهایی در محل غرفه

ساخت غرفه نمایشگاهی

 غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های هر بنگاه تجاری یا شرکت ترویج و افزایش فروش است. حضور گسترده تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف، رقابت را هرلحظه دشوارتر می‌کند؛ اما استفاده از تبلیغات می‌تواند گام مؤثری در جهت کسب سهم بیشتر از بازار باشد. یکی از راه‌های تبلیغ فراگیر حضور در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی است. حضور قوی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی علاوه بر تأثیر ماندگار در ذهن بازدیدکنندگان باعث افزایش فروش و مطرح‌شدن هرچه بیشتر برند یا شرکت می‌شودیکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در حضور پررنگ در نمایشگاه‌ها غرفه سازی است. غرفه سازی به‌ واسطه تاثیری که در معرفی و ارائه هرچه بهتر کالا و خدمات ایفا می‌کند دارای نقش اساسی است. طراحی و کیفیت بالای غرفه باعث معرفی غرفه به جذاب ترین شکل ممکن شود و در نهایت فروش را ارتقا می‌بخشد.

ساخت غرفه نمایشگاهی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت غرفه سازی نمایشگاهی

بودجه یکی از عوامل تأثیرگذار در نحوه ساخت غرفه است. در ادامه به برخی از عواملی اشاره می‌کنیم که در قیمت و بودجه اثرگذار هستند:

1. محل غرفه: قیمت پرداختی برای هر غرفه با توجه به  محل قرارگیری آن متفاوت است. غرفه‌هایی که در مرکز نمایشگاه قرار دارند به‌واسطه در مرکز توجه بودن؛ قیمت بالاتری نسبت به غرفه‌هایی که در گوشه قرار می‌گیرند، دارند.

2. متریال استفاده‌شده: متریال استفاده‌ شده ازاین‌جهت که بخش عمده‌ای از فرایند ساخت غرفه را به خود اختصاص می‌دهد تأثیر زیادی در بودجه دارد. متر یال‌های مختلف دارای قیمت‌های مختلفی هستند که برای کاهش هزینه‌ها و درعین‌حال حفظ کیفیت می‌توان از ترکیبی از انواع متریال استفاده کرد.

3. متراژ غرفه: به‌طورکلی هرچه غرفه کوچک‌تر باشد قیمت آن بیشتر است؛ چون هرچه متراژ غرفه بیشتر شود قیمت تمام‌ شده آن کمتر می‌شود. به‌طورکلی متراژ و قیمت باهم رابطه عکس دارند؛ البته فضای کوچک می‌تواند به دلیل نیاز به متریال کمتر در بعضی موارد به‌صرفه‌تر باشد.

اهمیت غرفه سازی در فضای نمایشگاهی

خلاقیت، نبوغ، هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود می‌تواند از اولین ایده‌ها در جهت طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی باشد. اهمیت غرفه سازی  در فضای نمایشگاهی ازاین‌جهت است که طراحی متناسب غرفه در نمایشگاه باعث می‌شود که در بین ازدحام و شلوغی موجود در فضای نمایشگاه شرکت یا برند بتواند تاثیرگذاری خود را حفظ کند. با توجه به زمان کمی که هر فرد در بازدید از غرفه در اختیار دارد، طراحی غرفه اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و باید به‌ گونه‌ای باشد که بتواند در همان ابتدا تأثیرگذاری عمیقی را ایجاد می‌کند. استفاده از نور، رنگ و فرم که عقاید و ارزش‌های مرتبط با فعالیت شرکت را بیان می‌کند و شخصیت انسان‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد باید از اهداف اصلی طراحی غرفه باشد، تا بهبود چشمگیری در زیبایی فضا ایجاد  شود.

سبک‌های مختلف غرفه سازی 

امروزه با گسترش صنعت تبلیغات، معماری و طراحی داخلی سبک‌های مختلفی در ساخت غرفه‌ها ایجادشده است. این سبک‌های مختلف بسته به سلیقه، نوع محصول و نیاز مشتری قابل‌تغییر و اجرا است. استفاده از انواع سبک‌ها در طراحی یک غرفه مناسب و چشم‌گیر، که جالب‌توجه باشد از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید از اثرگذاری ویژه آن چشم‌ پوشی کرد.

سبک کلاسیک در غرفه سازی

در گذشته اغلب غرفه‌ها به‌عنوان مکانی برای معرفی و فروش کالا مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ یعنی تمایز بین غرفه‌های مختلف در تفاوت بین کالای معرفی شده و تعداد آن بود؛ و غرفه سازی کمتر از بعد تبلیغاتی مورد توجه قرار می‌گرفت.
در  غرفه سازی به سبک کلاسیک غرفه‌ها دارای پیچیدگی نیستند و اغلب از حجم‌های تعریف‌ شده و رایج در طراحی غرفه استفاده می‌شود. هنوز هم در برخی نمایشگاه‌ها غرفه‌های از پیش پارتیشن‌بندی شده وجود دارد که متناسب با نیاز شرکت‌کننده در اختیار آنها  قرار می‌گیرد؛ البته  از  طراحی خاصی برخوردار نیستند و فرد می‌تواند مطابق سلیقه شخصی خود محصولات را در غرفه قرار دهد.

سبک مدرن در غرفه سازی نمایشگاهی

 غرفه سازی به سبک مدرن  بعد از گسترش صنعت تبلیغات از اهمیت بیشتری برخوردار شد، تاثیرگذاری تبلیغات در میزان فروش و معرفی برند سبب شد تا توجه طراحان به هرچه خاص‌تر کردن غرفه‌ها جلب شود.
این طراحی‌ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار هستند و بسیار چشم‌نواز هستند. البته می‌توان در این سبک هم از سازه‌های پیش‌ساخته استفاده کرد که امکان جابجایی راحت و تغییر فضا را برای شما فراهم می‌کند تا در صورت نیاز اعمال شود. استفاده از سبک مدرن در غرفه سازی یکی از عوامل مهم داشتن یک غرفه موفق و تأثیرگذار است.

سبک مدرن در غرفه سازی

متریال‌های استفاده‌ شده در غرفه سازی 

بهتر است انتخاب نوع مصالح مورد استفاده را به تکنسین متخصص واگذار کنید؛ اما این تصمیم‌گیری با توجه به تغییراتی که در میزان قیمت ایجاد می‌کند باید با  مشتری هماهنگ شود.
انتخاب نوع مواد مورد استفاده گاه بستگی به نوع محصول دارد؛ زیرا درباره برخی  کالاها ممنوعیت استفاده از برخی مصالح وجود دارد. به‌طورکلی از موادی مانند: ام دی اف، شیشه، پارکت، چوب و سایر مواد در بخش‌های مختلف غرفه استفاده می‌شود.

  • admin raykasazan
  • ۰
  • ۰

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش درآمد و فروش محصولات فروشگاه شما بگذارد، طراحی یک دکوراسیون فروشگاهی زیبا برای فروشگاهتان است. طراحی دکوراسیون فروشگاهی یک هنر بسیار کاربردی است که تعداد بسیار کمی از افراد می توانند این کار را به صورت کامل و بدون نقص انجام دهند.

طراحی دکوراسیون فروشگاهی

قبل از این‌که بخواهیم به تأثیر دکوراسیون فروشگاهی بر میزان فروش بپردازیم، بهتر است درباره ی طراحی دکوراسیون فروشگاهی صحبت کنیم. طراحی دکوراسیون فروشگاهی در واقع یک هنر است که تلفیقی از دو علم به شمار می‌آید، این هنر را می‌توان تلفیقی از علم معماری و علم روانشناسی دانست. در واقع طراحی دکوراسیون فروشگاهی هنری است که در آن سعی می‌شود تا با استفاده از روان‌شناسی مشتریان، معماری و چیدمان خاصی را بر روی محیط فروشگاه پیاده کند. حتماً تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که وارد یک فروشگاه شوید و از آرامشی که در آن جاری است، لذت ببرید و دفعات بعدی هم سعی کنید تمامی محصولات مورد نظر خود را از این فروشگاه خریداری کنید. دلیل این آرامش چیزی نیست جز یک طراحی خوب و مشتری پسند.

طراحی دکوراسیون فروشگاهی

نورپردازی، عامل اصلی جذب مشتری

یکی از نکاتی که توصیه می‌شود در طراحی دکوراسیون فروشگاهی مد نظر داشته باشید، نورپردازی مناسب برای فروشگاهتان می‌باشد. نورپردازی اولین عاملیست که مشتریان شما با آن درگیر خواهند بود. با داشتن یک نورپردازی مناسب می‌توانید مشتری را جذب فروشگاهتان کنید. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از نورپردازی مناسب در فروشگاه این است که مشتری می‌تواند تمامی محصولات شما را در بهترین حالت مشاهده کند و همین امر باعث افزایش فروش محصولات شما خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید که یک طراحی مناسب را با هدف افزایش فروش و درآمد در فروشگاهتان انجام دهید، حتماً باید به نورپردازی مناسب دقت کنید.

نورپردازی، عامل اصلی جذب مشتری در دکوراسیون فروشگاهی

روانشناسی مشتری ها در غرفه سازی نمایشگاهی

اگر می‌خواهید یک طراح برای طراحی دکوراسیون فروشگاه خود انتخاب کنید، حتماً شخصی را انتخاب کنید که بتواند به خوبی مشتریان شما را روانشناسی کند. معمولاً هر فروشگاهی دارای طیف خاصی از مشتریان می‌باشد و روانشناسی این مشتریان می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر طراحی مناسب دکوراسیون فروشگاه و در نتیجه افزایش میزان درآمد شما داشته باشد. اگر بتوانید به خوبی مشتریان خود را روانشناسی کنید، می‌توانید محصولات خود را به صورتی در درون فروشگاه قرار دهید که مشتری‌ها در آن فروشگاه احساس آرامش داشته باشند. هر گروه از مشتریان در شرایط خاصی احساس آرامش می‌کنند. به عنوان مثال در برخی از فروشگاه‌ها مشتریان نیاز دارند که فضای بیشتری در اختیار آن‌ها باشد تا بتوانند آزادانه حرکت کنند یا در برخی دیگر از فروشگاه‌ها مشتریان نیاز دارند که تمامی اجناس را به یک باره و در کنار یکدیگر مشاهده کنند. تشخیص این حالت مشتری‌ها بر عهده ی شخصی است که طراحی دکوراسیون فروشگاه شما را بر عهده گرفته است.

روانشناسی مشتری ها در غرفه سازی نمایشگاهی

در غرفه های نمایشگاهی چیدمان شلوغ بهتر است یا خلوت؟

در این قسمت قصد داریم دو مثال بزنیم تا با لزوم چیدمان با فضای بیشتر یا چیدمان به صورت شلوغ و درهم آشنا شوید. فرض کنید که شما دارای یک فروشگاه لوازم خانگی هستید، واضح است که در این فروشگاه مشتریان نیاز دارند که بتوانند در میان اجناس مختلف قدم بزنند و بتوانند هر محصول را لمس کنند و در قسمت‌های مختلفی از فروشگاه شما حضور پیدا کنند، برای طراحی یک دکوراسیون زیبای فروشگاهی برای این فروشگاه بهتر است که تا جای ممکن فضای کافی در اختیار مشتریان قرار گیرد و محصولات با فاصله از هم چیده شوند. حال فرض کنید که یک فروشگاه لوازم تزیینی و هنری کوچک را در اختیار دارید. معمولاً مشتریان این فروشگاه‌ها دوست دارند که بتوانند تمامی محصولات شما را در کنار یکدیگر مشاهده کنند تا بتوانند مطابق با سلیقه ی خود بهترین محصول را خریداری کنند. فرض کنید که فاصله زیادی بین دو محصول مشابه در فروشگاه شما وجود داشته باشد، در این صورت برخی از مشتریان این فروشگاه‌ها که دارای وسواس سلیقه‌ای هستند، ممکن است چندین مرتبه این فاصله را طی کنند که این کار باعث خستگی آن‌ها می‌شود. بنابراین در این فروشگاه‌ها چیدمان شلوغ بسیار مناسب‌تر می‌باشد.

چیدمان غرفه های نمایشگاهی شلوغ

نکاتی برای ورودی دکوراسیون فروشگاهی 

یکی از مهم‌ترین نقاطی که معمولاً از حساسیت زیادی در حین طراحی دکوراسیون فروشگاهی دارا می‌باشد، ورودی مغازه است. ورودی فروشگاه شما در واقع اصلی‌ترین موقعیت برای جذب مشتری می‌باشد و اگر در حین طراحی دکوراسیون فروشگاهی به این موقعیت توجه ویژه‌ای نداشته باشید، ممکن است مشتریان بسیار زیادی را از دست بدهید. ورودی فروشگاه شما دقیقاً نقطه‌ایست که مشتری از دنیای بیرون فاصله گرفته است و وارد دنیایی جدید که همان فروشگاه شما می‌باشد، شده است. بنابراین باید طرح ویژه‌ای را برای طراحی دکوراسیون فروشگاهی در این قسمت داشته باشید. سعی کنید تمامی نکاتی که در قسمت‌های قبلی درباره طراحی دکوراسیون فروشگاهی گفته شد را به بهترین نحو در این منطقه اجرا کنید. نورپردازی ویژه‌ای را برای این قسمت در نظر داشته باشید و بهترین محصولاتتان را در این قسمت قرار دهید تا مشتری کاملاً تحت تأثیر دکوراسیون فروشگاهی شما قرار بگیرد.

  • admin raykasazan